torsdag 10 juni 2010

Tuva och Max på banken

Morgonen började med att jag fick gå in och väcka Tuva som hade sovit i 12 timmar!! Jag kan meddela att det inte hör till vanligheten at hon sover så länge, utan i vanliga fall sover hon kanske i 10 timmar. Anledningen är nog att hon igår endast sov i 10 minuter efter vi kom hem från öppna förskolan. Därför blev det en tidig kväll och så sov hon istället till 06.30 och hade säkert sovit längre om jag då inte behövt väcka henne för att hela familjen skulle iväg tidigt. Anledningen till detta var att jag skulle till tandläkaren strax efter kl 8 och Tuva och Max skulle få vara med pappa på jobbet under tiden.

Hela morgonen gick jättebra, den enda som blev lite missnöjd var Max som inte fick sin sovmorgon på mage i mammas och pappas sängar... Har lovat honom att han ska få ta igen det i morgon istället.

Sen måste jag berätta vilka duktiga barn vi har! Det blev ju som sagt en liten annorlunda morgon än vad vi brukar ha, men både Tuva och Max har varit som solstrålar hela dagen! Efter jag hade varit hos tandläkaren så skulle vi till banken för att öppna ett sparkonto till Max, likadant som vi har till Tuva. Man kan ju tänka sig att sitta på en bank i en timme inte är det roligaste för ett litet yrväder till 1,5 åring, men Tuva var glad hela tiden och hade nog faktiskt lite roligt. Hon fick leka med Max nya spargris som han fick från banken och satt sen och tittade i mammas plånbok. Max sov hela tiden, förrutom ett litet uppvaknande då han bajsade och sedan somnade om igen. Vilka Gullungar ni är, Tuva och Max! :)

I morgon är det fredag och då ska vi ha fredagsmys hela dagen!

1 kommentar: