torsdag 24 juni 2010

Glass är gott! (Äntligen!)

Idag på eftermiddagen åkte jag, Tuva och Max ner på stan för att bland annat inhandla nya skor till Tuva. Stackars henne, hon har gått omkring med något försmå skor ett tag nu. Vi började misstänka det när hon den senaste tiden har velat bli buren ganska ofta. Hon som alltid brukar springa dit hon ska! Hittade iallafall ett par jättesnygga Adidas till henne som dessutom var på halva priset!

Det har varit kanonväder här i Umeå både igår och idag och det ska tydligen hålla i sig till i morgon som är midsommarafton. Medan vi väntade på att pappa Mattias skulle sluta jobbet så passade jag på att köpa mig årets första mjukglass! Tuva har aldrig gillat vare sig glass eller godsaker, men idag tänkte jag att jag skulle prova igen om hon var intresserad. Gissa om hon var!! Jag fick knappt behålla glassen, utan hon tog över den och åt upp hela struten själv! Just nu känns det bara jätteroligt att hon ÄNTLIGEN börjar gilla glass, men jag anar att vi kanske kommer att ångra oss att vi introducerade det för henne...

1 kommentar:

  1. Hihi... va gott! Oliver är också TOKIG i glass =)ses snart! KRAM

    SvaraRadera