onsdag 24 augusti 2011

Förskolekillen!

Idag har Max och Tuva varit helt själva på förskolan nästan hela dagen. Max har haft väldigt svårt att acceptera att jag inte finns på plats, så jag har varit med på avdelningen men hållit mig i bakgrunden fram till nu. Han har jättekul och leker med bilar och springer runt, men så fort han inte hittar mig har han blivit så arg och ledsen! Men idag gick det riktigt bra. Vi plockade fram hans gosse-hund och vagnen och så fick han sitta i den när jag försvann och genast blev han trygg igen. Känner på mig att resten kommer att gå ganska fort och snart vill han vara med och leka fastän jag eller Mattias inte är där.

Och sen har vi ju vår duktiga Tuva som är en sån fin storasyster som leker med lillebror inne på avdelningen och ser till att han har det bra. När jan blir arg och ledsen är hon genast där och försöker trösta honom.

Åh, vad jag älskar mina barn!

1 kommentar:

  1. Sötnos! Med bilar på tröjan, men vänta bara - mormor har köpt en tröja med massa traktorer!

    SvaraRadera